Наступність – проблема актуальна

Школа не повинна вносити різкого

перелому в життя дитини. 

Нехай, ставши учнем, дитина продовжує

робити сьогодні те, що робила вчора.

Нехай нове з'являється в її житті поступово

і не збентежує лавиною переживань.

                                                                                   В.О. Сухомлинський

 

Перехід дитини з дитячого садка у школу є важливим етапом її життя, який пов’язаний не лише зі зміною середовища її розвитку, а й із відповідними процесами самоусвідомлення, із зіткненням з новими проблемами, відкриттям у собі нових можливостей. Одним дітям це додає піднесеного настрою, відчуття виходу на новий життєвий щабель, іншим вселяє ностальгію за звичним життям у дитячому садку, часто породжує стресові стани. Тому дуже важливо, щоб у дошкільному закладі, в сім’ї, в школі допомогли дитині усвідомити, що дитячий садок і школа є ланками єдиної системи освіти і виховання.

Саме тому, 07 квітня 2017 року відповідно до плану роботи відділу освіти та КЗ «Районний методичний центр закладів освіти» на базі КЗ «Бабинський дошкільний навчальний заклад «Дубок» відбувся методичний захід  по темі: «Наступність – проблема актуальна».  Були запрошені батьки вихованців старшої групи, методист КЗ «Районний методичний центр закладів освіти» Колесник І.В., дирекція Бабинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Загаєцька Т.В. та Шиговська Т.Г., вчителька початкових класів Мазур О.А., соціальний працівник і бухгалтер Бабинської сільської ради.

Для ознайомлення із вихованцями старшої групи вихователь Ясюк Ірина  провела інтегроване заняття з логіко – математичного розвитку та розвитку мовлення та довела до учасників семінару важливу роль сім’ї у підготовці дитини до школи. Особливо всіх зацікавила мультимедійна презентація спілкування з дітьми старшої групи, їхні роздуми щодо школи. Практичний психолог Тетяна Дяченко  в роботі круглого столу  провела групову роботу з батьками і дала змогу кожному із батьків висловити свої очікування. Особливо цінною інформацією щодо стану здоров’я дітей поділилася медична сестра садочка Людмила Вовненко. Завідувач ДНЗ «Дубок» Валентина Вільцанюк наголосила на необхідності забезпечення нової якості дошкільної освіти. Тому на кінець дошкільного періоду в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність,самосвідомість, самооцінка. Мета освіти в початковій школі, як відмітила Олена Мазур - продовжити все­бічний загальний розвиток дітей з урахуванням специфіки шкільно­го життя поряд з освоєнням найважливіших навчальних навичок у читанні, письмі, математиці. Тетяна Загаєцька і Тамара Шиговська відмітили багато спільного в розвитку дошкільної і початкової ланок освіти. Зокрема, орієнтація на особливості дитини в колективі, створення сприятливих умов для формування у неї належної спрямованості, самосвідомості, позитивної самооцінки, самоповаги та шанобливого ставлення до тих, хто її оточує і, звичайно, розвитку її інтересів та талантів.

Також виступила методист КЗ «Районний методичний центр закладів освіти» Ірина Колесник, яка визначила пріоритетність компетентнісного підходу до розв’язання основних завдань дошкільної та початкової ланок освіти та подякувала за продуктивний і корисний для всіх семінар.

Підводячи підсумки, можна сказати, що така форма співпраці є необхідною, бо дає певні результати. Найважливіші питання завжди необхідно обговорювати, бо це надійний шлях для вирішення проблем та находження оптимального шляху подальшого навчання і виховання дітей.