Екологічне виховання дітей на заняттях та в повсякденному житті

Відповідно до плану роботи відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації,  на базі Слободищенського закладу дошкільної освіти «Сонечко», 15 лютого  відбулося районне методичне об’єднання вихователів старших груп на тему:«Екологічне виховання дітей на заняттях та в повсякденному житті».

На методичному об’єднанні були присутні: методист «РМЦ закладів освіти району» С.Чеботарьова, Слободищенський сільський голова Л.Коваленко завідувачі   закладів дошкільної освіти району, вихователі старших груп.

Серед важливих проблем сучасності, що турбують людство, особливо виділяються екологічні. Тому серед багатьох напрямів освітньої роботи з дітьми дошкільного віку екологічна освіта набуває дедалі більшої актуальності.

Основою формування свідомого ставлення до природи є знання про неї, усвідомлення себе активним суб’єктом природи, суб’єктом світу, у якому живе дитина. Актуальною в наш час є проблема формування  екологічної свідомості та екологічної  культури  дошкільників.Екологічне виховання є складовою частиною всебічного і гармонійного розвитку особистості. Ми маємо спрямувати свою діяльність на те, щоб виховати в кожної дитини  почуття особистої відповідальності за все живе на Землі.

Вихователем Слободищенського закладу дошкільної освіти Валентиною Палагін   підготовлено та проведено інтегроване заняття з пріорітетом екологічного розвитку з використанням спадщини В.Сухомлинського (ознайомлення з навколишнім + розвиток мовлення + аплікація) на тему: «Хай зима лютує – птахів ми підгодуєм».

Під час заняття діти закріпили знання про навколишній світ, явища живої та неживої природи, уточнили та розширили знання про зимуючих птахів.

Валентина Володимирівна формувала у дітей екологічну компетентність, граматично правильне мовлення, поповнювала словниковий запас дітей, активізувала роботу слухового та зорового аналізаторів, підтримувала інтерес до пізнання світу, експериментальної діяльності. Вихователем було використано багато різноманітних ігор та вправ, які сприяли збагаченню емоційного та пізнавального досвіду дітей. Дошкільнята навчалися встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

Під час заняття, педагог виховувала у дітей любов та бережне ставлення до пернатих друзів, доброзичливість, вміння прийти на допомогу тим, хто її потребує. Діти з задоволенням виконували завдання, були ініціативні, активні. Заняттяпройшло на високому методичному рівні.

Учасникам методичного об’єднання було запропоновано взяти участь у дискусії «Для чого потрібне екологічне виховання в дошкільному закладі?». Присутні активно долучились до обговорення даного питання.

Вихователь Слободищенського закладу дошкільної освіти Ніна Бондаренко звернула увагу присутніх на організацію цільових прогулянок на природу. Вона зазначила, що під час проведення таких прогулянок діти отримують знання про взаємозв’язки в природі, про цінність для людини тих чи інших об’єктів природи, про правила природокористування.

Методист «РМЦ закладів освіти» С.Чеботарьова  зазначила, що у дитини, яка приходить до дитячого садка, ще не сформовані стійкі погляди, переконання, інтереси. Основним завданням дорослих є формування мислення та екологічної культури кожноїдитини, щоб навчити молоде покоління жити за законами природи. Дитячий садок відкриває для цього неабиякі можливості, саме тут, в цьому віці, у дітей закладаються підвалиниі нтелекту, структура мислення, а природна допитливість дітей та щирий інтерес до оточення створюють надзвичайно сприятливі  умови для формування екологічної  свідомості.

Формуючи у дошкільнят екологічну свідомість, як ставлення до довкілля, вкрай важливо виробити у них таке емоційно-вольове сприймання природи, яке б вело їх по шляху становлення  переконань у подальші  вікові періоди.

Були надані методичні рекомендації щодо використання в роботі вихователями закладів дошкільної освіти спадщини В.Сухомлинського для формування екологічної свідомості дітей дошкільного віку.

З метою розвитку творчого потенціалу, активізації розумової діяльності педагогів, їх компетентності у питаннях екології, Світлана Петрівна провела брейн-ринг «Підвищення екологічної компетентності педагогів».

Під час творчої співпраці були вироблені та підготовлені пам’ятки для батьків та дітей з екологічного виховання: «Охорона рослин», «Охорона тварин», екологічні гасла.

Завідувач закладу Омилянчик Олена Федорівна ознайомила учасників методичного об’єднання з розвивальним середовищем закладу, презентувала лабораторію для дослідницької діяльності дітей. Присутні переглянули виставку дидактичних ігор, посібників, методичних матеріалів.

Усі мали можливість висловити свою думку та поділитися власним досвідом екологічного виховання дошкільнят.